Už máte přezuto na zimní kola? My už jo. A tentokrát to ani moc nebolelo. Totiž vůbec! Otestovala jsem horkou podzimní novinku v České Republice, krasavce Ford Edge.
Vždycky, když Kuba přijde s tím, že musíme dát některé
auto do servisu, házím oči v sloup. Tyhle věci nesleduju a je to pro mě
vždycky přepadovka. Podezírám ho trochu, že si ty servisy vymejšlí, jen aby si
mohl hrát s různýma autama pořád. Tentokrát přišel s tím,
že si po čas absence naší Kugy domluvil v AMB Praha zapůjčení závodního Focuse. Na ty
pražský božský zácpy cestou do práce a zpátky vyloženě nutnost, smála jsem se
mu! Navíc už v něm určitě jel, vztekala jsem se!! Někdo mě vyslyšel a dopadlo
to úplně jinak. Ten moment, když mi cinknul mobil se zprávou od Kuby, s fotkou auta,
které si nakonec odváží, ten nikdo bohužel nezdokumentoval. Skákala jsem
radostí metr vysoko!
Kuba přijel s Edgem domu z práce až za tmy a měl v plánu
s ním odjet druhý den ráno, opět ještě za tmy, a poté ho kolem oběda
vyměnit nazpátek za naší přezutou a zwellnessovanou Kugu. No tak to
nepřicházelo v úvahu! Zabavila jsem klíče s tím, že dopoledne ho s Eliškou
otestujeme cestou na plavání a vrátit ho zvládnem taky. Chtěla jsem ho vidět za
světla a hlavně se s ním projet. Kuba neprotestoval, rád mi dělá radost a
svou testdrive už si ten den užil.
Ráno jsme s Eliškou trošku zaspaly a tak nebyl čas na opatrné seznamování. Naskočila jsem do Edge bez rozpaků, zmáčkla start, sedačka mě sama
popovezla blíž k pedálům, já přesunula páku z P na D a jelo se.
První dojmy hned v naší ulici byly asi takový, že to auto z místa řidiče
působí, že je dvakrát tak široký než to největší, co jste kdy řídili. Naštěstí
má pípáky úplně kolem dokola, takže dokud to neřve, není potřeba se bát nebo
jet kolem ostatních zrcátek krokem. Jako první jsme ladily rádio a topení... holky
no!
Automatická převodovka je něco, čemu jsem se vždycky
bránila. Nicméně u takhle velkého auta je to skvělá věc a určitě bych si jí
objednala. Rozpohybovat tenhle kolos není to samý jako rozpohybovat nějakou malou
žabku! Převodovka tam byla dvouspojková, což znamená, že moment kdy řadí, skoro
nezaznamenáte, ať už se jedná o brždění před zatáčkou nebo při akceleraci. Po zkušenosti s Edgem mám pocit, že vůbec neumím řadit a pouštět citlivě spojku, s Kugou to škube a dostává chuděra pěkný rány do zubů… Měním
názor, automatická převodovka u větších aut je bez debat nutnost.
Naprosto mě dostal speciální pás na zadních sedadlech.
Nikdy dřív jsem o něm neslyšela. Vyrolovává se nejen ze sloupku pod střechou, ale i z druhého konce pod sedadlem. To
proto, že spona po pásu nepopojíždí, je speciální se zabudovaným mechanismem,
který v případě potřeby spouští v pásu integrovaný airbag. Beltbag funguje jak pro dospělé pasažéry, tak i v kombinaci s autosedačkou bez vlastních
pásů. Jak to, že s tímhle nepřišlo první Volvo? Ha!
Co mě dál bavilo? Naše Kuga má velmi slušnou výbavu a tak
pro mě byly některé věci normální, jako třeba vyhřívaná přední sedadla nebo
automatické otevírání a zavírání kufru. Našlo se ale i pár věcí, které mě
vyloženě bavily. Ford umí do ruky příjemný volanty, to je fakt. Vyhřívání volantu, to je pecka navíc! Za volantem jsem si rychle zvykla,
výhled dopředu skvělý, při couvání máte k dispozici obří zrcátka a kameru
na velkém displeji ve středovém sloupku. Interiér je prostorný nejen vepředu,
ale i vzadu a v kufru.
Velmi si cením elektrického polohování předních sedaček (to my nemáme).
A to, že sedačka po vypnutí motoru
ustoupí vzad, aby se vám lépe vystupovalo a nenakopali jste si koleno o volant, to
je taky super. Dál si cením všech bezpečnostních funkcí, ať už je to hlídání jízdních pruhů, čtení značek ohledně povolené rychlosti nebo kontrola
dodržení bezpečné vzdálenosti od auta před vámi.
Elišce se líbilo světýlko, které měla nad sebou a mohla si
ho sama ovládat. Panoramatická střecha je bájo, přes den to v autě
opravdu udělá rozdíl a pustí dovnitř víc světla. Tahle střecha jde dokonce otevírat, to měla Eli skoro Vánoce.
Z venku auto vypadá jako kámoš, co nezkazí žádnou
srandu. Působí zdravě sebevědomě, ale ne namachrovaně. Přední maska je úplně akorát
a přední lampy jsou jak indiánský oči s dlouhatánskýma řasama. Zadní
křídlo zavání zábavou. Cítila jsem při jízdě, jak si nás okolní řidiči okukují.
A ta podzimní barva! Vlastní pořádné fotky z večera nemám, ale věřte, rozsvícený zadek
auta za tmy je pastva pro oči, vraťte se ke koláži nahoře a představte si to! Krásně jemně večer svítí i interiér, jako byste
byli v první třídě v letadle. A když otevřete dveře, pozdraví vás svítící nápis
v prahu!
Fordí interiér mě nikdy nezklamal. Palubka na pohled
nevypadá plastově, všechno je v harmonii a účelně rozmístěné. Střídá se tam povedená
imitace kůže, matný a lesklý černý povrchy různých panelů a sportovně
zoubkované nebo lesklé stříbrné lišty a rámečky. Budíky za volantem jsou
komplet v elektrice, i ručičky! Středovému panelu
vévodí velká dotyková obrazovka. Jedním pohledem máte přehled o čase,
rádiu, teplotě venku, uvnitř, kterým zeměpisným směrem jedete a tak dál. Po
zařazení zpátečky se přepíná na zadní kameru. Můžete tady mít i navigaci, mapa
je nahrána na SD kartě zastrčené v příslušném slotu vedle dvou USB zdířek.
Výhradu bych měla jen ke vzhledu středního panelu, za mě nuda, ale ne vada.
Vadu jsme zkonstatovali jedinou, a sice roletku v zavazadlovém prostoru. Tady
nejsou žádné vodící lišty!!, které by vytahovanou roletku dovedly do cílových žlábků (tohle naopak máme). A taky ta roletka mohla být o kus
vejš.
Jízdní vlastnosti? Kdo nevěnuje pozornost cestě, ani neví,
že jede! Za plynulé jízdy Edge jemně tiše přede, po sešlápnutí plynu příjemně až
sexy zavrčí na souhlas a plynule vyrazí jak šipka, žádná mladá poskakující koza.
Neodolala jsem a na Jižní spojce si trochu zazávodila. Když jsem vyjela z města
a objevily se zatáčky, ocenila jsem sedadla, krásně si mě držely, odstředivá
síla neexistovala. Testovaný Edge byl dvoulitr a průměrná spotřeba se pohybovala kolem 9l/100km.
Na oficiálních
webkách Ford Edge popisují takto: Díky
odvážnému a impozantnímu vzhledu je nový Ford Edge ztělesněním moderní
kultivovanosti. Boduje také svým prostorným, kvalitně zpracovaným interiérem a
výbornými jízdními vlastnostmi. Díky Aktivnímu snižování hlučnosti, které
napomáhá tlumit hluk, je interiér tichý a nabízí ničím nerušený zážitek z
jízdy.
Moje závěrečné hodnocení? Ford Edge je v první řadě zajímavej chlap, tak jsem se s ním náležitě pomazlila! Sváděl mě už z dálky svým vzhledem, je moderní ale ne tuctový, je svalnatý ale ne těžkopádný. Hezky mě pochoval v příjemném interiéru, dal mi pocit
bezpečí díky své robustnosti a bezpečnostním prvkům. Dal mi pocit výjimečnosti,
nejen když nás ostatní auta honily, aby si nás prohlídly. Dal mi pocit, že by mě
odvezl kamkoliv bych chtěla, zažili bychom výjimečné chvíle, a nikdy by mě
nenechal ve štychu. A co víc můžete od auta chtít? Edge je mazel, opravdu
poskytuje zážitek z jízdy, ať už zvolíte město, dálnici, venkov nebo terén. Edge
bude mimořádný parťák v dobrodružství, na letní i zimní rodinné dovolené, nebo při výletech. A
po zbytek roku bude věrným dělníkem, vykonávat svou funkci tak, aby vás
potěšil. Nás potěšil moc! Jsem zvědavá a těším se, co na něj řeknou v Autosalonu v televizi.
Bára
Žádné komentáře:
Okomentovat
Děkuji za komentáře. Čím víc jich bude, tím víc vám budu psát! :)