čtvrtek 27. října 2016

Otestováno: Nový Ford Edge




Už máte přezuto na zimní kola? My už jo. A tentokrát to ani moc nebolelo. Totiž vůbec! Otestovala jsem horkou podzimní novinku v České Republice, krasavce Ford Edge. 




Vždycky, když Kuba přijde s tím, že musíme dát některé auto do servisu, házím oči v sloup. Tyhle věci nesleduju a je to pro mě vždycky přepadovka. Podezírám ho trochu, že si ty servisy vymejšlí, jen aby si mohl hrát s různýma autama pořád. Tentokrát přišel s tím, že si po čas absence naší Kugy domluvil v AMB Praha zapůjčení závodního Focuse. Na ty pražský božský zácpy cestou do práce a zpátky vyloženě nutnost, smála jsem se mu! Navíc už v něm určitě jel, vztekala jsem se!! Někdo mě vyslyšel a dopadlo to úplně jinak. Ten moment, když mi cinknul mobil se zprávou od Kuby, s fotkou auta, které si nakonec odváží, ten nikdo bohužel nezdokumentoval. Skákala jsem radostí metr vysoko! 



Kuba přijel s Edgem domu z práce až za tmy a měl v plánu s ním odjet druhý den ráno, opět ještě za tmy, a poté ho kolem oběda vyměnit nazpátek za naší přezutou a zwellnessovanou Kugu. No tak to nepřicházelo v úvahu! Zabavila jsem klíče s tím, že dopoledne ho s Eliškou otestujeme cestou na plavání a vrátit ho zvládnem taky. Chtěla jsem ho vidět za světla a hlavně se s ním projet. Kuba neprotestoval, rád mi dělá radost a svou testdrive už si ten den užil. 



Ráno jsme s Eliškou trošku zaspaly a tak nebyl čas na opatrné seznamování. Naskočila jsem do Edge bez rozpaků, zmáčkla start, sedačka mě sama popovezla blíž k pedálům, já přesunula páku z P na D a jelo se. První dojmy hned v naší ulici byly asi takový, že to auto z místa řidiče působí, že je dvakrát tak široký než to největší, co jste kdy řídili. Naštěstí má pípáky úplně kolem dokola, takže dokud to neřve, není potřeba se bát nebo jet kolem ostatních zrcátek krokem. Jako první jsme ladily rádio a topení... holky no! 



Automatická převodovka je něco, čemu jsem se vždycky bránila. Nicméně u takhle velkého auta je to skvělá věc a určitě bych si jí objednala. Rozpohybovat tenhle kolos není to samý jako rozpohybovat nějakou malou žabku! Převodovka tam byla dvouspojková, což znamená, že moment kdy řadí, skoro nezaznamenáte, ať už se jedná o brždění před zatáčkou nebo při akceleraci. Po zkušenosti s Edgem mám pocit, že vůbec neumím řadit a pouštět citlivě spojku, s Kugou to škube a dostává chuděra pěkný rány do zubů… Měním názor, automatická převodovka u větších aut je bez debat nutnost. 



Naprosto mě dostal speciální pás na zadních sedadlech. Nikdy dřív jsem o něm neslyšela. Vyrolovává se nejen ze sloupku pod střechou, ale i z druhého konce pod sedadlem. To proto, že spona po pásu nepopojíždí, je speciální se zabudovaným mechanismem, který v případě potřeby spouští v pásu integrovaný airbag. Beltbag funguje jak pro dospělé pasažéry, tak i v kombinaci s autosedačkou bez vlastních pásů. Jak to, že s tímhle nepřišlo první Volvo? Ha!


Co mě dál bavilo? Naše Kuga má velmi slušnou výbavu a tak pro mě byly některé věci normální, jako třeba vyhřívaná přední sedadla nebo automatické otevírání a zavírání kufru. Našlo se ale i pár věcí, které mě vyloženě bavily. Ford umí do ruky příjemný volanty, to je fakt. Vyhřívání volantu, to je pecka navíc! Za volantem jsem si rychle zvykla, výhled dopředu skvělý, při couvání máte k dispozici obří zrcátka a kameru na velkém displeji ve středovém sloupku. Interiér je prostorný nejen vepředu, ale i vzadu a v kufru. 




Velmi si cením elektrického polohování předních sedaček (to my nemáme).  A to, že sedačka po vypnutí motoru ustoupí vzad, aby se vám lépe vystupovalo a nenakopali jste si koleno o volant, to je taky super. Dál si cením všech bezpečnostních funkcí, ať už je to hlídání jízdních pruhů, čtení značek ohledně povolené rychlosti nebo kontrola dodržení bezpečné vzdálenosti od auta před vámi. 


Elišce se líbilo světýlko, které měla nad sebou a mohla si ho sama ovládat. Panoramatická střecha je bájo, přes den to v autě opravdu udělá rozdíl a pustí dovnitř víc světla. Tahle střecha jde dokonce otevírat, to měla Eli skoro Vánoce.


Z venku auto vypadá jako kámoš, co nezkazí žádnou srandu. Působí zdravě sebevědomě, ale ne namachrovaně. Přední maska je úplně akorát a přední lampy jsou jak indiánský oči s dlouhatánskýma řasama. Zadní křídlo zavání zábavou. Cítila jsem při jízdě, jak si nás okolní řidiči okukují. A ta podzimní barva! Vlastní pořádné fotky z večera nemám, ale věřte, rozsvícený zadek auta za tmy je pastva pro oči, vraťte se ke koláži nahoře a představte si to! Krásně jemně večer svítí i interiér, jako byste byli v první třídě v letadle. A když otevřete dveře, pozdraví vás svítící nápis v prahu!


Fordí interiér mě nikdy nezklamal. Palubka na pohled nevypadá plastově, všechno je v harmonii a účelně rozmístěné. Střídá se tam povedená imitace kůže, matný a lesklý černý povrchy různých panelů a sportovně zoubkované nebo lesklé stříbrné lišty a rámečky. Budíky za volantem jsou komplet v elektrice, i ručičky! Středovému panelu vévodí velká dotyková obrazovka. Jedním pohledem máte přehled o čase, rádiu, teplotě venku, uvnitř, kterým zeměpisným směrem jedete a tak dál. Po zařazení zpátečky se přepíná na zadní kameru. Můžete tady mít i navigaci, mapa je nahrána na SD kartě zastrčené v příslušném slotu vedle dvou USB zdířek. 





Výhradu bych měla jen ke vzhledu středního panelu, za mě nuda, ale ne vada. Vadu jsme zkonstatovali jedinou, a sice roletku v zavazadlovém prostoru. Tady nejsou žádné vodící lišty!!, které by vytahovanou roletku dovedly do cílových žlábků (tohle naopak máme). A taky ta roletka mohla být o kus vejš. 




Jízdní vlastnosti? Kdo nevěnuje pozornost cestě, ani neví, že jede! Za plynulé jízdy Edge jemně tiše přede, po sešlápnutí plynu příjemně až sexy zavrčí na souhlas a plynule vyrazí jak šipka, žádná mladá poskakující koza. Neodolala jsem a na Jižní spojce si trochu zazávodila. Když jsem vyjela z města a objevily se zatáčky, ocenila jsem sedadla, krásně si mě držely, odstředivá síla neexistovala. Testovaný Edge byl dvoulitr a průměrná spotřeba se pohybovala kolem 9l/100km. 

Na oficiálních webkách Ford Edge popisují takto: Díky odvážnému a impozantnímu vzhledu je nový Ford Edge ztělesněním moderní kultivovanosti. Boduje také svým prostorným, kvalitně zpracovaným interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi. Díky Aktivnímu snižování hlučnosti, které napomáhá tlumit hluk, je interiér tichý a nabízí ničím nerušený zážitek z jízdy.


Moje závěrečné hodnocení? Ford Edge je v první řadě zajímavej chlap, tak jsem se s ním náležitě pomazlila! Sváděl mě už z dálky svým vzhledem, je moderní ale ne tuctový, je svalnatý ale ne těžkopádný. Hezky mě pochoval v příjemném interiéru, dal mi pocit bezpečí díky své robustnosti a bezpečnostním prvkům. Dal mi pocit výjimečnosti, nejen když nás ostatní auta honily, aby si nás prohlídly. Dal mi pocit, že by mě odvezl kamkoliv bych chtěla, zažili bychom výjimečné chvíle, a nikdy by mě nenechal ve štychu. A co víc můžete od auta chtít? Edge je mazel, opravdu poskytuje zážitek z jízdy, ať už zvolíte město, dálnici, venkov nebo terén. Edge bude mimořádný parťák v dobrodružství, na letní i zimní rodinné dovolené, nebo při výletech. A po zbytek roku bude věrným dělníkem, vykonávat svou funkci tak, aby vás potěšil. Nás potěšil moc! Jsem zvědavá a těším se, co na něj řeknou v Autosalonu v televizi.
Bára


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentáře. Čím víc jich bude, tím víc vám budu psát! :)